Reklam tanıtım filmleri tüm süreçleri bize ait olmak kaydıyla dahil olduğumuz bir çalışmadır. Deneyimlerimize dayanarak tanıtımını yaptığımız firma ile aramızda reklam tanıtımla ilgili başka herhangi bir kuruluşun dahil olduğu bir çalışmaya ek olarak dahil olmayı tercih etmiyoruz. Reklam tanıtımla ilgili her türlü süreçte kendimize güvenimiz tam ve ortaya çıkaracağımız tanıtım filminin temsil edeceğimiz firmayı layığıyla lanse edeceğine, yaptığımız reklam filmi ile gerekli potansiyeli fazlasıyla oluşturacağımıza güvenimiz tamdır. |
Reklam tanıtım filmi dendiği zaman geniş perspektifte değerlendirmek gerekir. Bir firma reklamı olduğu gibi bir projenin tanıtımı ya da topluma aktarılmak istenen herhangi bir çalışmanın tanıtımı da olabilir. Bunun yanı sıra kamu spotları veyahut da sosyal sorumluluk çalışmalarının da tanıtım filmleri çekilebilmektedir. Yani, reklam tanıtım dediğimizde sadece firma tanıtımı olarak değerlendirmemek daha mantıklı bir yaklaşım olacaktır.
Öncelikle tanıtacağımız her ne ise çok iyi şekilde tanımanız gerekmektedir. Örneğin, bir firma tanıtımı yapıyorsanız çalışanlarından yöneticilerine kadar firma hakkında kapsamlı bilgi almanız ya da konu bir ürün tanıtımı ise fikir sürecinden imalata kadar her süreci değerlendirmeniz tanıtım filminin senaryonun oluşmasına oldukça katkı sunacaktır.
Tanıtımın temel maksadı tanıtılan konunun toplum tarafından kabul görmesini sağlamak üzerine bina edilmiştir. Yani, tanıttığınız şeyi öyle bir şekilde tanıtmanız gerekiyor ki toplum, izleyici kitlesi ben bu firmayla çalışırım ya da ben bu ürünü alırım veyahut da ben bu sosyal çalışmanın içinde yer almak isterim diyebilmelidir.
Toplumca kabul görmesini istediğiniz bir reklam filmi ortaya çıkarmak istiyorsanız ortaya çıkaracağınız filmin diline çok dikkat etmeniz gerekmektedir bu nedenle işin senaryo metni aşaması oldukça önemlidir.
Tanıtımı yapılan şeyin fazla miktarda insanların gözüne sokulması çok hoş karşılanmamaktadır ya da tanıtım içerisinde sürekli olarak o firmanın her saniye adının tekrarlanması oldukça antipatik bir durum yaratmaktadır. Bizim bu noktadaki çalışmamız daha çok kişilerin duygularına hitap eden metinler oluşturmaya yöneliktir zira kişinin duygusal zekasına hitap ettiğinizde tercihleri noktasında intibana yön verebiliyorsunuz. Bunun bir algı yönetiminden ziyade tutarlı donelere dayalı olarak yapılması çok daha sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.
Sonuç olarak tanıtım noktasında biraz bize güvenmenizi bekliyoruz zira izleyicinin tansiyonunu bilerek ve sizlerin de fikirlerine değer vererek bir tanıtım filmi hazırlamaktayız.
Yapım Aşamaları
Yapım aşamaları her filmde olduğu gibi senaryoyla başlar daha sonra mekanların tespiti oyuncu gerekiyorsa temasların sağlanması, yasal izinlerin alınması, kurgulanması ve çekimi şeklinde bir süreçtir.
Bu süreç tabii ki önemlidir ama işin daha çok mekanik kısmıdır fakat tanıtım dediğiniz zaman bu kısımdan daha ziyade yukarıda bahsettiğimiz duygulara hitap eden metinlerin ortaya konması oldukça önemlidir.
Yani, siz ne şekilde çekim yaparsanız yapın, hangi animasyon türünü, hangi ekipmanı kullanırsanız kullanın duygulara hitap etmeyen bir dil kullandığınız takdirde kişiler bir çizgi film izliyormuş veya bir öğlen kuşağı programı izliyormuş kıvamda izleyecektir. Dolayısıyla onca emek ve bütçe tüm imkanlarınıza rağmen çöpe gidecektir.
Tanıtım filmi ciddi bir çalışmadır! Üzerinde emek ve zaman harcanması gerekir bu nedenle kısa zaman aralığında çekmemiz istenen tanıtım filmleri olduğunda bazen geri çevirebilmekteyiz çünkü layığıyla yapılmayan bir tanıtım filmi bizim itibarımızı da etkileyecektir ve bu da bizim için son derece önemlidir.
Bize göre iyi bir tanıtım filmi sıkı bir çalışmayla en az bir ayda hazırlanabilmektedir. Bu nedenle bizimle temasa geçecek kurum kuruluş veya kişilerin buna göre temasa geçmeleri kendileri için de doğru olandır çünkü burada sadece bir tanıtım filmi çekmekten bahsetmiyoruz.
Eğer bir firma tanıtımından bahsediyorsak rakiplerinin gözden geçirilmesi, fizibilite çalışmalarının yapılması, rakip reklamların gözden geçirilmesi, özgün, hiçbir yerden kopya çekilmemiş olması önemlidir. Bir reklam filminde kullanılan x metnini kullanmamak gibi birçok şeye dikkat etmek birçok faktörü gözden geçirerek araştırmak gerekiyor ki layığıyla bir tanıtım filmi ortaya çıkabilsin.
Evet, reklam tanıtım filmleri oldukça kısa filmler olmakla birlikte görüldüğü gibi uzun süreçler, uzun araştırma süreçleri, kuvvetli fikir alışverişi, güçlü empati, doğru ekipmanlar, dikkatle hazırlanmış, üzerinde dikkatlice düşünülmüş bir metin doğru kurguyla birlikte ortaya çıkabildiği için kısa olsa da uzun bir süreç gerektiriyor.
Tanıtımını yapacağımız kurum kuruluş ya da kişi her kim olursa olsun tanışma toplantısından sonra zaten karşılıklı olarak ne yapıp ne yapmayacağımızı, beraber çalışıp çalışamayacağımızı kolaylıkla anlayabileceğimiz düşünüyoruz.
Sağlıcakla kalın…